تزریق فیلر بینی چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : شکری

یکی از بهترین گزینه ها در سال های اخیر که مورد توجه زیادی قرار گرفته و  جایگزین مناسبی برای  جراحی بینی و اصلاح فرم بینی در بسیاری  از افراد شده است تزریق فیلر بینی است.

انواع فیلر بینی

دو نوع از کاربردی ترین فیلرها برای تزریق فیلر کلسیم هیدروکسی لپاتیت و اسید هیالورونیک اسید می باشد که موجب افزایش کلاژن سازی و بهبود الاستین پوست می شود، الاستین و کلاژن جز بلوک های سازنده در پوست می باشند.

بیش تر بخوانید: راه های درمان جوش بلوغ

ژل کلسیم هیدروکسی لپاتیت

این ماده به شکل طبیعی در استخوان ها وجود دارد. این فیلر حاوی مواد شبه معدنی است و اغلب برای از بین بردن چروک های متوسط تا عمیق مورد استفاده قرار می گیرد مانند: خطوط بینی، تولید این ژل ها بیوسنتتیک می باشد، یعنی هیچ فرآورده حیوانی در آن استفاده نشده است که این خاصیت به کاهش واکنش آلرژیک کمک می کند.

بیش تر بخوانید: درمان جوش های سر سیاه

ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید نیز به طور طبیعی در پوست یافت می شود. این ژل رطوبت را زیر پوست نگه داشته و پوست را آب رسانی می کند. از این ژل برای حجم دهی، رفع نواقص و فرورفتگی های پوست استفاده می شود، مانند : حجم دهی گونه ها، رفع اسکار جوش ، از بین بردن خط خنده، خطوط پنجه کلاغی، خط اخم و همچنین لیفت بینی کاربرد دارد.

بیش تر بخوانید: روش های درمان جوش

فیلر بینی دائمی

ژل بلافیل در سال 2006 موفق به اخذ تاییدیه غذا و دارو آمریکا FDA برای از بین بردن چین و چروک گردید و در سال 2014 نیز برای از بین بردن جای جوش مورد استفاده قرار گرفت. فیلر بلافیل  از ماندگاری طولانی مدت برخوردار می باشد که حاوی دانه های کوچک پلی متیل متاکریلات و کلاژن می باشد. بهتر است قبل از تزریق این فیلر آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص انجام شود. این فیلر برای افراد زیر 21 سال  و افرادی که به آلرژی و حساسیت به کلاژن گاوی  مبتلا هستند ممنوع می باشد.

تزریق فیلر بینی استخوانی

از مناسب ترین کاندیدای تزریق  افرادی هستند که دارای بینی استخوانی می باشند و می خواهند قوز بینی خود را بدون جراحی از بین ببرند. پزشک متخصص با توجه به فرم بینی و تزریق فیلر بینی استخوانی در قسمت بالا و پائین بینی نقص آن را رفع و تیغه بینی را صاف می کند، در بعضی موارد نوک بینی فرد حالت افتادگی دارد که پزشک با تزریق فیلر روی نوک بینی خطای دید ایجاد می کند ( البته در این موارد بهتر است از نخ برای لیفت استفاده شود تا نتیجه مطلوب تر حاصل گردد ).

فیلر بینی با نخ

نوع دیگر از عمل فیلر وجود دارد که با نخ انجام می‌شود. این روش بسیار جالب می‌باشد. در این روش فقط از نخ استفاده می‌شود و نخ هایی هم که استفاده می‌شود از جنس مخصوصی می‌باشد که کاملاً با پوست و بدن انسان سازگاری دارد. در این روش اگر قرار باشد تزریقات فیلر انجام شود یا نشود وابسته به تشخیص متخصص خواهد بود.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/





:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: